Marketing megoldások kiskereskedőknek

Vásárlásösztönző megoldások, amitől kiskereskedelmi árrése már a jövő héttől 30-50%kal emelkedhet anélkül, hogy egy vagyont költene marketingre. Ha szeretné, hogy az Ön üzletében is sor álljon a pénztárnál, olvassa el az alábbi minimális költségen megvalósítható, mégis azonnali eredményt hozó vásárlásösztönző megoldásokat!

Hasznos linkek:

Marketing nehéz időkben

2009.03.02. 20:01 Sor a Pénztárnál

Ingyenes vagy kis költségvetésű marketingeszközök gyűjteménye kis és közepes vállalkozások számára

(részlet a könyvből)

Könyvem munkacíme „Marketing világválság idején” volt, de rájöttem, nem kell ahhoz világválság, hogy működjenek azok az eszközök, amikről írni fogok. Ezek az eszközök akkor is jól működnek, ha cége éppen lendületben van, sőt akkor talán még jobban. Hogy miért használják mégis olyan kevesen? Biztos nem azért, mert sokba kerül. Ugyanis olyan eszközöket válogattam össze, amik vagy ingyen elérhetők, vagy minimális költséget jelentenek. Akkor hát miért nem használja őket? Lehetséges, hogy nem ismeri ezeket az eszközöket?  Ez többé nem lehet kifogás!

Hogyan termel profitot a vevőlista?

Annyira sok lehetőség van a vevőlista munkára fogására, hogy ezt most mind nem is tudom felsorolni. Íme néhány ötlet:

Ajánljon fel egy rendkívüli akciót régi vevőinek! Szólítsa meg őket személyesen, telefonon, vagy direkt marketing eszközökkel. Kell, hogy érezzék, az ajánlat exkluzív, csak nekik szól és csak most. Ettől a vevő fontosnak fogja érezni magát, és ezt az érzést mindenki szereti.

Szólítsa meg elmaradt vevőit, akik már nem öntől vásárolnak! Tudja meg, miért hagyták Önt cserben, és nekik is adjon egy exkluzív ajánlatot!

Ha egy cég komolyan veszi a marketinget, akkor nem elégszik meg a vevők adatainak gyűjtésével.  Egy jól megtervezett ajánlatadó rendszer illetve weboldal szorgalmasan gyűjti az érdeklődők és az ajánlatkérők adatait is. Ez az adatbázis jelenti cége növekedési potenciálját. A benne lévők lesznek a jövendő vásárlói. Ne engedje szétszóródni őket! 

Ha nincs vevőlistája…

Minél előbb lásson hozzá a felépítéséhez! A vevők általában hozzájárulnak adataik marketingcélra való felhasználásához, ha kapnak cserébe valamit. Egy ajándék, egy nyereményjáték elég ok arra, hogy a vevő megadja elérhetőségét.

Persze ez inkább csak egy címlista lesz, nem igazi vevő-adatbázis. Ugyanis a vevők vásárlásait nem leszünk képesek követni. Az igazi megoldás egy törzsvásárlói rendszer kiépítése. A vevők kapnak egy kártyát, amit ha vásárláskor használnak, abból mindenféle előnyük származik. Cserébe tudni fog arról, hogy mikor, mit vásároltak, és ha nem elégedett a költésükkel, akkor tehet egy ajánlatot, amivel újra a pénztárhoz kényszeríti őket. 

Ne hagyja a vevőt vásárlás nélkül kiszökni az üzletéből!

Sokat dolgoztunk azért, hogy a vevő eljöjjön hozzánk, és most itt van. Nézelődik, de nem vásárol. Elmegy, és mi csak nézzük, ahogy minden belefektetett energiánk hiába való volt.

Ugye ismerős?

Minél bonyolultabb a termék, annál ritkább, hogy a vevő az első alkalommal vásárol. Nem kell ettől kétségbe esni, ez természetes. Először információt gyűjt, tájékozódik. Ne siettessük, attól csak bezárkózik!

Akkor hát törődjünk bele, és engedjük el szó nélkül?

Nem, ezt nem mondtam.

Mindenképpen szólítsa meg!

„Még nem láttam nálunk. A hirdetésünk hozta az üzletbe?”

Tudja meg, mit szeretne! Válaszoljon a kérdéseire, kapjon minél több információt!

Ebben a helyzetben ne a termékeit akarja neki eladni! A cél az, hogy az Ön üzlete felkerüljön arra a listára a vevő fejében, ahol megkaphatja azokat a dolgokat, amire szüksége van.

Az eladók inkább tanácsadók legyenek, mint bolti személyzet.

Gondolkodjon azon, mit tudna adni még a vevőnek információn kívül! Bármilyen apró ajándék több mint, amire a vevő számít ebben a helyzetben. Ha kap egy almát, egy szelet csokit, egy vásárlási utalványt, vagy bármilyen apróságot anélkül, hogy bármit várnánk tőle, akkor garantáltan emlékezni fog ránk. Ha kellően megleptük, akkor biztosak lehetünk benne, hogy másoknak is el fogja mesélni, mi történt vele.

Mibe kerül egy alma, vagy egy szelet csoki ahhoz képest, amennyit arra költött, hogy a vevőt behozza az üzletébe?

Persze mit sem érnek az apró ajándékok, ha az új vevő megérkezésekor ez a párbeszéd zajlik eladó és vevő között:

- Segíthetek? - kérdezi az eladó

- Köszönöm, nem. - válaszol a vevő.

Ha kíváncsi arra, hogyan növelheti meg üzlete forgalmát azzal, hogy az eladóknak megtanít néhány egyszerű mondatot, akkor olvasson tovább a következő oldalon: Eladástechnika Oktató Program

Sok vevőt kívánok!
Kolozsi János
marketing tanácsadó
www.sorapenztarnal.hu

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing tanácsadás kis és válság vállalkozás kkv tanácsok marketingeszközök közép eladástechnika

A bejegyzés trackback címe:

https://sorapenztarnal.blog.hu/api/trackback/id/tr47976093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása