Marketing megoldások kiskereskedőknek

Vásárlásösztönző megoldások, amitől kiskereskedelmi árrése már a jövő héttől 30-50%kal emelkedhet anélkül, hogy egy vagyont költene marketingre. Ha szeretné, hogy az Ön üzletében is sor álljon a pénztárnál, olvassa el az alábbi minimális költségen megvalósítható, mégis azonnali eredményt hozó vásárlásösztönző megoldásokat!

Hasznos linkek:

Kisvállalkozóknak: Válság vagy növekedési lehetőség?

2008.11.24. 12:36 Sor a Pénztárnál

 

A gazdasági válság pozitív hatásai
 
Már biztosan sokat hallott a 2008 végére kibontakozó gazdasági világválságról és annak számtalan kellemetlen következményéről, az elhúzódó recesszióról. Felesleges lenne, ha most én is belesüllyednék ebbe a pesszimizmusba, és elmondanám azokat a kis- és középvállalkozásokat sújtó nehézségeket, amik az elkövetkező hónapokban várnak ránk. Helyette inkább a válság azon következményeiről írok, amik növekedési lehetőséget jelentenek azon kis- és középvállalkozóknak, akik hajlandóak optimistán állni a kibontakozó helyzethez. Mert számos ilyen lehetőség van, csak észre kell venni. Mindenki maga dönti el, hogy a pohár félig üres, vagy félig tele van. Azon kedves olvasók, akik inkább a nehézségeken szeretnének keseregni, javaslom, hogy inkább lapozzanak!
 
Ha úgy döntött, hogy tovább olvas, vegye fel optimista szemüvegét, és azon keresztül nézze meg a válság (nem is olyan) borzasztó következményeit!
 
A cégek visszafogják marketing költségeiket - avagy kevesebb reklámmal kell versenyezni
 
Nőnek a gyártási költségek, csökken a késztermék iránti kereslet, ami a profitot jelentősen megnyirbálja. A cégvezető kiadja a parancsot: Költségcsökkentés! Ennek a jelszónak első körben néhány adminisztratív dolgozó és a marketingköltségek szoktak áldozatául esni. Ennek következményeként a cég megindul a lejtőn, a csökkenő marketing kiáramlás csökkenő forgalmat fog eredményezni, amire a válasz a további költségcsökkentés. A végső kimenetel ugye egyértelmű?
Ennél célravezetőbb fordítva gondolkodni, és a forgalom növelésével ellensúlyozni a csökkenő árrést. A forgalomnövelés nehezen képzelhető el a marketing kiadások csökkentése mellett. Bár itt szeretném megjegyezni, hogy vannak olyan vásárlásösztönző megoldások, amitől kiskereskedelmi árrése már a jövő héttől 30-50%-kal emelkedhet anélkül, hogy egy vagyont költene marketingre. Adja ki a parancsot! Hatékonyabb marketinget akarok! Van egy jó hírem: A marketingje akkor is hatékonyabb lesz a válság idején, ha semmin nem változtat, mert a „költségcsökkentő” cégek hirdetéseivel már nem kell versenyeznie.
 
Kisvállalkozók százai mehetnek tönkre - avagy új üzletet kereső vevők tízezrei kerülnek a piacra
 
Lesznek olyan cégek, akiken nem segít a költségcsökkentés, feladják a harcot, és végleg bezárnak. Ami rossz hír nekik, de remek lehetőség Önnek, hogy lecsapjon a hirtelen felszabaduló vevőkörükre. Mert abban biztos lehet, hogy van vevőkörük, hiszen a cégek általában előbb zárnak be, minthogy az utolsó vevőjüket is elveszítenék. Megjegyzem, nem csak a vevőkör szabadul fel egy-egy cég bezárásakor. Értékes gépek, jó helyen lévő üzlethelyiségek is kedvező feltételek mellett kerülnek piacra. Érdemes nyitva tartani a szemünket!
 
Tömeges elbocsátások, növekvő munkanélküliség - avagy soha nem látott kínálat a munkaerőpiacon
 
Nagy világcégek csökkentik alkalmazottaik létszámát, olyan tapasztalt munkaerőt küldenek el, akiknek képzésére a korábbi években akár több százezer forintot költöttek. Ezek a magasan kvalifikált szakemberek megjelennek a munkaerő piacon, és minimális befektetés árán a tudásuk kihasználható.
 
A reálbér csökken - avagy recesszióban kisebb prémiumok értéke is megnő
 
Ilyenkor nem természetes az év végi jutalom. A jutalomra valóban rászolgáló alkalmazottak elégedettsége kisebb összeg mellett is nagyobb lesz, mint amikor „elvárás” a 13. havi fizetés.
 
Gyengülő forint - avagy extra nyereség az export piacon
 
Ha eddig nem próbált értékesíteni a környező országok piacain, akkor ez most kitűnő alkalom, hogy kifelé is kacsintgasson. Ha termékét tavasszal 10 euróért adta el külföldön, akkor 2.400Ft került a kasszába, mostanság nem ritka, hogy 2.800Ft bevételt realizálhat ugyanazon terméken.
 
Válság ide, válság oda gondolkozzon pozitívan!
 
Ha nem ijed meg a válságtól, optimistán szemléli a helyzetet, és a kínálkozó lehetőségeket kutatja, akkor lelkesedése átragad alkalmazottaira, amit a vevői is megéreznek, és szívesebben költik majd az Ön üzletében a válság miatt megcsappant pénzüket.
 
Hogy ezt ne kelljen kizárólag a lelkesedésre bíznia, elindítunk egy cikksorozatot, amelyben hónapról-hónapra bemutatunk olyan marketingeszközöket, amik ebben a segítségére lehetnek.
 
 
Sok vevőt kívánok!
Kolozsi János
marketing tanácsadó

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sorapenztarnal.blog.hu/api/trackback/id/tr67785682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nlui 2009.01.05. 20:41:43

Kedves János!

Érdekes és egyedi a meglátása a válságot illetően! Örülök, hogy vannak akik a nehéz körülmények között is látják a lehetőségeket és ezt megosztják másokkal is.

Tetszik az oldala, további sikereket kívánok!

Lajos

We are The Borg (törölt) 2009.01.05. 21:03:51

A válság jó ok a kiadások, költségek átgondolására. Adott esetben a költségek okos csökkentésére. Maximálisan igazat adok az írónak abban, hogy a költségcsökkentés önmagában nem megoldás, ha talpon akarunk maradni, sőt növekedni szeretnénk. Csak azt kívánom, legyen annyi hasonló szellemű kisvállalkozás, hogy a már mostanáig elbocsátott többezer embernek munkát tudjanak adni!

---Attila--- 2009.01.06. 11:28:32

Tisztelt Kolozsi János!

Amit leírt, azzal tökéletesen egyetértek.
Ha valaki vállalkozónak tekinti magát, annak kötelező így gondolkodnia!
Én, mint kisvállalkozó, úgy gondolom, hogy aki jól vezeti vállalkozását, annak nehezebb körülmények között is menni fog, aki pedig most tönkremegy, az valószínüleg egyébként sem húzta volna sokáig. (Persze vannak kivételes esetek)
Vevőként pedig már alig várom, hogy az üzletekben végre elkezdjenek becsülni, tisztelni és olyan kiszolgálásban legyen részem, amilyen Európában elvárható.

Szabó Attila

Katona Erzsébet · http://www.alitera.hu 2009.01.06. 12:03:09

Kedves János!

Boldog új évet kívánok! Nagyon örülök, hogy olvashattam friss reagálását a "helyzetre"! Köszönöm! Javaslata, gondolkodásmódja sok apró részletre kiterjedő, és ami fontos,hogy ötletes és azonnal, gyakorlatban kipróbálható.

Erzsébet

drnéni · http://www.szupertiszta.hu 2009.01.06. 18:38:34

Ilyenkor jó alkalom nyílik arra, hogy áttekintsük költségeinket.Rájöhetünk arra, mennyi felesleges pénzt dobáltunk ki az ablakon, amit jobb marketinggel, szervezéssel, stb. eddig megspórolhattunk volna!
A költségek realizálása nem feltétlenül kell azt jelentse, hogy "most meghúzzuk a nadrágszíjat".
süti beállítások módosítása